Lpg Enjektör Ve Regülatör

Lpg Enjektör Ve Regülatör



Enjektör ve Regülatör Tamir Takımı Bozulunca Araçta Yakıt Sarfiyatı Artar.
Aşağıdaki yazı dizisinde regülatör/beyin ve Enjektör arızası tespit ve çözüm önerilerini göreceksiniz.
LPG Enjektör Arızası Nasıl Tespit Edilir?
   7A otogaz olarak LPG enjektör arızası nasıl tespit edilir? bu soruya her araç sahibinin anlayacağı şekilde açıklık getirmek istedik. LPG enjektör arızası teşhisi koymadan araç sahibinin, motorun benzinde çalışırken tekleme ve rolanti sorunu olmadığına dikkat etmesi gerekir. Aksi halde araç tekliyor rolantide çalışınca dalgalanma yapıyor, şikayeti ile gidildiğinde fırsatçı veya bilinçsiz LPG servisleri tarafından direk LPG enjektör arızası denilerek boşuna masrafa girilecektir.
    Sıralı sistem araçlarda motorun ateşleme sistemi hem tekleme hem de rolantide düzensizlik konusunda büyük rol oynar. Çünkü LPG yakıtının benzine göre yanma oranı %30 daha düşüktür. Bu sebepten ötürü ateşleme sisteminde bulunan parçalarda meydana gelecek en küçük yıpranma aracın gazda teklemesine ve rolatinin bozulmasına neden olur. Gazda yaşanan bu sorunlar ister istemez akla LPG enjektör arızasını getirir.
    Bu gibi sorunlar yaşandığında araç sahibinin dikkat etmesi ve yapması gereken şey LPG servisine gidip bilgisayar bağlantısı yaptırıp enjektör LPG enjektör hatası verip vermediğini kontrol etmesidir. Servis ustası LPG enjektör arızası teşhisi koduysa araç sahibi şikayetlerin enjektör değişimi sonrası giderilmesinin garantisini istemelidir. Şimdi gelelim LPG enjektör arızasının tespitinin nasıl yapılacağına.
LPG Enjektör Arızası Nasıl Tespit Edilir?
   1: Araç LPG’de rolantide çalışırken araç sahibi eline pense veya karga burnu alıp LPG enjektör hortumlarını teker teker sıkarak tekleme yapmayan ve yada hortum sıkıldığında çok az etkileşme yani sarsıntılı göz varmı onu tespit etmelidir.Eğer bir veya iki hortumda etkileşim az ise LPG enjektörleri arızalı anlamına gelir. Şayet her hortum sıkıldığında motorun çalışmasına aynı etkiyi yapıyor ise LPG enjektör arızası yok demektir. 
   2: LPG enjektör arıza tespiti ikinci yöntem ise daha basittir. LPG enjektör soketlerini araç yine rolantide çalışırken söküp motorun çalışmasına etkisi olmayan varmı tespit edilmesidir. Arızalı LPG enjektör soketi söküldüğünde motorda fazla sarsıntı yaşanmaz. Fakat bazı sistemlerde LPG enjektör soketlerinden biri çıktığında araç benzine geçtiği için pense ile yapılan LPG enjektör arızası tespiti daha başarılı olacaktır.
 LPG ENJEKTÖR ARIZASI BELİRTİLERİ
   LPG Enjektör Arızası Kaynaklı Araçta Tekleme Ve Performans Kaybı
   LPG enjektörlerinden her hangi biri var ise araçta tekleme ve performans kaybı kaçınılmaz olur. Araçta LPG enjektör arızası belirtilerin başında araçta düşük devirlerde tekleme, performans düşüklüğü, ve rolantide düzensizlik yaşanmaktadır. Sadece gazda çalışırken rolantide bozukluk ve saate dalgalanma ortaya çıkarak benzinde hiçbir anormallik gözükmez. 
    LPG Enjektör Kaynaklı Motor Arıza Lambası Yanması
LPG enjektörlerinden arıza oluştuğunda motor arıza lambası yanması görünebilir. Bu sorun yazılımsal eksiklikden dolayı bazı markalarda bilgisayar bağlantısında gözükmez. Motor arıza lambası yandığında hemen aklımıza LPG enjektör arızası gelmemeli LPG ayarı kaynaklı veya motor sisteminden kaynaklanabilir.
   LPG Enjektör Gaz Kaçağı Kaynaklı Araçta Geç Çalışma ve Koku
   Araç belirli bir süre bekleyince motor geç çalışıyor ise ilk olarak LPG regülatöründe kaçak olup olmadığını kontrol ettirip daha sonra LPG enjektöründe kaçak olup olmadığı test edilmelidir. LPG enjektörleri zamanla gaz kaçağı yaparak, manifolda yakıt birikmesine neden olup aracın bir süre bekledikten sonra ilk çalışmasını zorlaştırır. Testler yapıldıktan sonra geç çalışma sorunu devam ediyor ise büyük ihtimal benzin pompasından arıza var demektir. Enjektör kaçak testi manifolda bağlı hortumlar sökülerek enjektör nozullarına gaz kaçak dedektörü veya köpükle kontrol edilebilir. Özellikle brc marka LPG enjektörleri soket kısmından gaz kaçağı yaparak araçtan gaz kokusu gelmesine neden olurlar. Bu gibi durumlarda enjektörlerin değişmesi gerekir.
   Yanlış Enjektör Montajı ve Enjektör Arıza Kaynaklı Yakıt Sarfiyatı Artırması
   Yeterli teknik bilgi sahibi olmayan veya çeşitli nedenlerden dolayı araca montaj edilen LPG enjektör seçiminin yanlış tip uygulanması yanı sıra nozul çapının büyük olması LPG'li araçta fazla yakıt tüketimine yol açar. Brc voltran gibi marka LPG enjektörlerinde zaman içinde kaçak meydana gelerek araçta enjektör kaynaklı yakıt sarfiyatının artmasına yol açtığı sıklıkla görünmektedir.Atiker aldesa akl LPG enjektörlerinde arıza meydana geldiğinde yakıt sarfiyatı artar. Çünki bu tip enjektörlerin içerisinde bulunan valf ve yaylar belli bi süre sonra sürtünmeden dolayı arıza yapar.
   LPG Enjektör Arızası Kaynaklı Gaza Geçmeme Sorunu
Bazı marka Otogaz sistemlerinde LPG enjektör arızası meydana geldiğinde LPG ecusu enjektör arızasını algılayarak aracın gazda çalışmasına engel olarak benzine geçmesini sağlar. Bir çok markanın LPG enjektörü arıza yaptığında yüksek devirlerde gazda benzine geçmesine sebep olur.
   LPG Enjektör Sesi
Atiker Akl Aldesa Mimgas Tartarini Vikarsa Tomasetto Milano Gasitaliy Cangas gibi valtek türü enjektörlerde uzun süreli kullanımdan dolayı LPG enjektör arızası başlangıcının belirtisi olarak, LPG enjektör sesi meydana çıkar. Bu sesin ana kaynağı içerisndeki yay ve oringlerin ömrünü tamamlamasından kaynaklanır.
   Sıralı Sistem Regülatör / Beyin Arızası Nasıl Anlaşılır?
   7A mühendislik ve Otogaz dönüşüm olarak herkesin anlayacağı şekilde bu konuya cevap veriyoruz. Lütfen yazılanları dikkatli okuyalım. Lpg regülatör  / beyin arızasının bir kaç çeşidi vardır. En sık rastlanılan arızadan örnek vererek başlayalım. Aracı belirli bir süre park ettikten sonra veya sabah işe gitmek için aracı çalıştırmaya gittiğinizde marşa basıldığında geç çalışıyor ise ilk yapılması gereken beyin arızası olup olmadığını tespit etmekdir.
   Maalesef bu gibi durumlarda bilinçsiz LPG servislerinin yönlendirilmesiyle araç sahibi ateşleme sistemi veya benzin pompası değişimi yaparak durduk yere pahalı masraf etmektedir. Oysaki sıralı sistem LPG beyin arızası çok basit bir işlemle tespit edilmektedir.
   Tespit Yöntemi
   Tek yapılması gereken regülatör markası ne olursa olsun aracı her zamanki gibi park edin ve regülatör üzerindeki manifolda bağlı vakum hortumunu yerinden sökülerek belli bir süre bekleyin hortum sökükken tekrar marşa  bastığınızda tık diye çalışıyor ise regülatörünüz arızalı demektir.
   Regülatördeki bu arızanın sebebi ise içerisinde bulunan gaz odası diyaframı yırtıldığı için siz aracı park ettiğinizde emme manifolduna yavaş yavaş gaz sızmasına neden olur.
   Bu nedenle sıralı sistem araç ilk benzinde çalışmaya programlandığı için iki yakıtın karışmasından dolayı boğulduğu için geç çalışmaktadır. Bu gibi durumda diyafram veya regülatör değişmek gerekir. Eğer ithal marka regülatör ise diyafram değişimi daha az masraf etmenizi sağlayacaktır.
   Aşağıda belirtilen LPG Markalarının sıralı sistem regülatör arızasını bu yöntemle kolayca tespit edebilirsiniz. Atiker, AKL, Aldesa, Brc, Cangas, Destro, Lovato, Mimgas, Landirenzo, Tartarini, Zavoli gibi birçok markada aracı park ettikten belli bir süre sonra geç çalışma varsa aracı park edin ve belli bir süre sonra belirtilen vakum hortumunu çıkarıp marşa basın eğer araç rahat çalışır ise regülatör arızalı demektir. Bu durumda ya regülatörü yada regülatör diyaframını değişmelisiniz.